TEE: Advanced Readings in Development and Special Education

Code: EES267221

Total Credits: 8 credits

Subject Profile: Optional

Syllabus: Collective training involving guidance, reflection and elaboration of projects and research. Discussion on theoretical framework and methodological approaches articulated to the research object. Discussion about research progress.

Main Bibliography:

  1. Cozby, P.C. (2003). Métodos de pesquisa em ciências do comportamento. São Paulo: Editora Atlas. TEM NA BCO
  2. Flick, U. (2009). Introdução à pesquisa qualitativa. Porto Alegre: Artmed.
  3. Gast, D.L., & Ledford, J.R. (2014). Single case research methodology: Applications in special education and behavioral sciences. New York: Routledge.
  4. Koller, S.H., Couto, M.C.P., & Hohendorff, J.V. (2014). Manual para produção científica. Porto Alegre: Penso.
  5. Luna, S. V. (1999). Planejamento de pesquisa: Uma introdução. São Paulo: EDUC Editora.
  6. Mertens, D., & McLaughlin, J.A. (2004). Research and Evaluation Methods in Special Education. California: Corwin Press.
  7. Nunes, L.R.O.P. (2014). Novas trilhas no modo de fazer pesquisa em Educação Especial. São Carlos: Marquezine & Manzini.
  8. Rumrill Jr., P. D., & Cook, B. G. (2001). Research in Special Education: Designs, methods, and Applications. Illinous: Charles C. Thomas Publisher. TEM NA BCO.
  9. Sampieri, R.H., Collado, C.F., & Lucio, P.B. (2006). Metodologia de Pesquisa. São Paulo: McGraw Hill. (3a. Ed.).
  10. Sigelmanm, E. (1984). Tipos de pesquisa: aspectos metodológicos específicos. Arquivos Brasileiros de Psicologia, 36 (3), 141-155.
  11. Artigos científicos nacionais e internacionais relacionados com as temáticas das pesquisas